Novoroční předsevzetí a behaviorální ekonomie: jak uspět v roce 2019? - MVŠO

Novoroční předsevzetí a behaviorální ekonomie: jak uspět v roce 2019?

Kalendáře s rokem 2018 se staly dnešním dnem minulostí a začínáme novou kapitolu s názvem 2019. Vstup do nového roku nebyl jen další z příležitostí ke společenskému setkávání, sledování repríz silvestrovských pořadů nebo k přípravě ohňostroje. Vstup do nového roku nabízí šanci i pro ty z Vás, kteří se věnují (případně chtějí věnovat) behaviorální ekonomii.

Krčíte čelo a ptáte se, jak spolu tyto dva pojmy souvisí? Každý správný podnikatel přeci musí vědět, po čem jeho potenciální zákazník touží, co potřebuje, případně jak své potřeby bude naplňovat. Stále nevíte, jaká je zde souvislost? Nevadí. Následující nápověda už Vás dostane zcela do obrazu.

Je již tradicí si dávat novoroční předsevzetí, díky kterým se má náš následující rok stát ještě úspěšnějším než ten končící. Právě tato předsevzetí mohou do značné míry určovat společenské trendy a stávají se proto často odrazovým můstkem pro budoucí směřování mnohých firem.

Při plánování sledujte novoroční předsevzetí

Jak mohou firmy reflektovat novoroční předsevzetí je patrné ze dvou předkládaných příkladů:

Máte společnost vyrábějící organizéry či podobné pomůcky, které mají pomoci uspořádat domácnost nebo kancelář? Pak Vás bude zřejmě zajímat skutečnost, že lidé kladou rok od roku menší důraz na systematičnost a organizovanost. To se promítá i do jejich novoročních předsevzetí.

Podnikáte v oblasti zdravého životního stylu? Pak Vás zřejmě zaujme fakt, že by se mezi nejvýraznějšími předsevzetími v roce 2019 měl objevit větší důraz na pitný režim a kvalitu nápojů, které preferujeme.

Na těchto příkladech jasně vidíme, proč v posledních letech stále častěji skloňujeme termín behaviorální ekonomie v souvislosti s příchodem nového roku. Ruku v ruce s tím pak jdou i další pojmy jako je například behaviorální marketing, který podnikatelům či firmám pomáhá sledovat chování zákazníků a poskytuje jim cennou indicii pro volbu formy komunikace.

Nebojte se proto sledovat statistiky novoročních předsevzetí. Jako podnikatelům Vám pomohou lépe plánovat Vaše aktivity. Pro studenty pak může být téma inspirativní třeba při koncipování bakalářské či diplomové práce.

Do roku 2019 Vám přejeme, aby se Vám podařilo naplnit všechna Vaše předsevzetí, případně aby Vám předsevzetí druhých pomáhala ke štěstí v podnikání či akademické kariéře. Studentům pak přejeme mnoho úspěchu v nadcházejícím zkouškovém období i v obou semestrech roku 2019.



Partneři

Copyright © 2017. Všechna práva vyhrazena. Vytvořil Tomáš Hlad.
MENU