Bojujete s internetovou reklamou? Poradíme, jaký banner zvolit. - MVŠO

Bojujete s internetovou reklamou? Poradíme, jaký banner zvolit.

Máte firmu, ale topíte se v online reklamě? Chtěli byste diplom za plavání online marketing?

Pokud se chystáte na propagaci firmy, zřejmě byste si předem měli ujasnit, jaké formáty bannerů můžete používat a kam všude bude mít vaše reklama dosah. Díky tomu se vaše reklama dostane přesně tam, kam má.

Vyhledávací a obsahová síť nebo videoreklama?

Každá forma reklamy má svá specifika a své místo v kampani. Reklama v obsahové síti může sloužit k šíření povědomí o značce. Díky vyhledávací síti můžete cílit na lidi, kteří aktivně vyhledávají produkty podobné těm vašim. Videoreklamou můžete zvyšovat interakci s vaší značkou. Vše je ale trochu složitější. Možnosti vyhledávací sítě, obsahové sítě a videoreklam (koneckonců ty mohou být i součástí obsahové sítě) proto prozkoumáme v samostatném článku. Dnes se zaměříme pouze na formáty display reklamy, tedy té, která na vás „skáče“ téměř na každém webu.

Google ADS, Sklik nebo individuální domluva s vlastníkem webu?

Pokud jde o display reklamu (reklamu v obsahové síti), máte hned několik možností. Největším hráčem na trhu s reklamou je Google, jehož platforma nabízí skutečně široké možnosti správy kampaní i propojení s dalšími měřícími nebo administrativními nástroji. Google tak skutečně ví, jak se o zákazníka postarat. V české kotlině, jako jedné z mála, však Googlu konkuruje jeden zdatný protivník. Ano, je to samozřejmě Seznam.cz, který nabízí svůj reklamní nástroj Sklik.

Pro tvorbu reklamy tak můžete využít jeden z těchto nástrojů, některé weby si však reklamu řídí samostatně a nezávisle na Skliku i Google Ads. Můžete si tak vyjednat vlastní podmínky plnění a formáty, které největší hráči na českém internetu ani nenabízejí.

Top 10 display reklamních formátů

Full banner

Jeden ze základních formátů display reklamy. Jedná se o horizontální pruh. Po této formě reklamy sáhnete především v případě, že nemáte příliš velký rozpočet a nemůžete vytvářet složité reklamní kreace. Vhodný je především v případě, že chcete zvýšit povědomí o značce a zvýšit dosah vaší reklamy. Nečekejte však, že vám bude generovat závratné počty prokliků.

Leaderboard

Podobně jako full banner, je i Leaderboard horizontální reklamou. Obvykle jej najdete v horní části webu, můžete se ale setkat i s variantou „Leaderboard middle“. V tomto případě je plocha začleněna do střední části webu a reklamní pásek je zde zpravidla nižší.

Big square

Square a Big square se řadí mezi jednodušší formáty reklamy. Při jejím použití očekávejte výrazně lepší výsledky na mobilních zařízeních. I tak však nemůžete počítat s vysokou proklikovostí, ta v ČR dosahuje řádově nižších desetin procenta.

Skyscraper

Jak už název napovídá, jedná se o vertikální reklamu, která může být často zdvojená. Hovoříme pak o tzv. „double skyscraper“ banneru. Jedná se o jeden z nejpoužívanějších formátů reklamy, která je používána společně se square reklamami asi u 40 % všech kampaní. U skyscraperů můžete počítat s vyšší proklikovostí než u dvou předchozích formátů, které jsou vhodnější spíše pro šíření povědomí o značce a branding.

I-layer

Jedná se o dvouvrstvý reklamní formát. Skládá se z klasického banneru, který je umístěn na webové stránce. Druhá část se otevírá po určité době nebo například po najetí myši na reklamu či vybranou část webu. Tato druhá část reklamy je poměrně agresivní, jedná se zpravidla o animace, které mohou zakrývat část obsahu webu, často pak při scrollování „cestují“ po webu.  Vzhledem k této vlastnosti musíbýt u banneru vždy umístěno tlačítko sloužící k zavření reklamy, často bývá nastavován i maximální počet zhlédnutí jedním uživatelem. Inzerentům bývá taky zakazováno používat takové formáty, které by mohly vypadat jako systémová zpráva, případně jsou zakázány formáty, které se třesou či rychle mění pozici.

I-layer je skvělý nástroj sloužící k budování značky firmy. Jedná se však o poměrně drahý formát, který při nepříliš přesvědčivém provedení může být spíše kontraproduktivní a v potenciálních zákaznících vytvářet negativní asociace.

Sticked banner

Tento banner je přišpendlený ke spodnímu okraji obrazovky.Formát je vhodný ke zvyšování povědomí o značce i aktivní akvizici zákazníků. Pozor byste si však měli dát na počet zobrazení jednomu uživateli. Podobně jako u I-layeru se jedná o poměrně agresivní reklamu, která především v případě zhlédnutí na mobilním telefonu zabírá velkou část displeje a může výrazně snižovat viditelnost samotného obsahu webu. Opakované zavírání této reklamy může být po čase frustrující a u potenciálních zákazníků může vyvolat „alergii“ na vaši značku.

PR článek

PR článek je skvělý reklamní formát, pokud chcete zvýšit důvěryhodnost vaší značky. Nezapomeňte však, že by čtenář při přečtení titulku, ale i rozkliknutí samotného článku neměl poznat, že se jedná o reklamní příspěvek. Díky tomu zvýšíte proklikovost klidně i o stovky procent.

Vsadit můžete i na nativní formát reklamy, kdy se čtenář proklikne přímo na váš web, o kterém tak získá výraznější povědomí. Na základě jeho chování mu pak nezapomeňte nabídnout odpovídající produkty v rámci remarketingu.

Watermark

Watermark umožňuje spojit značku s konkrétním webem, který navštěvují potenciální zákazníci. Konkrétně se jedná se o podkresbu na pozadí webu. Zpravidla jde o logo inzerenta. Watermark by měl být součástí každé kampaně, která má za cíl budovat značku a může dopomoci i k dokreslení a maximalizaci účinku konkrétní kampaně.

Interstitial

Formát, který se po otevření webu zobrazí přes celou stránku na omezenoudobu. Jedná se o jeden z nejagresivnějších formátů reklamy, který je navíc velice drahý. Používají jej proto zpravidla velké nadnárodní společnosti v rámci brandingu i prezentace nových produktů. Doporučuje se používat především dynamickou, tedy animovanou nebo hranou reklamu. V takovém případě lze počítat s vysokou mírou prokliku, která se může pohybovat kolem 2,2–2,5 %.

Out of the Box

Reklama, která se pohybuje mimo standardní rámec reklamních sdělení. Jedná se o formát, který vybízí ke kreativitě a nekonvenčním řešením. Velkou pozornost je však nutné věnovat intenzitě, s jakou bude reklama diváka oslovovat. Vzhledem k tomu, že tento formát reklamy nelze zavřít, neměla by návštěvníka webu limitovat. V opačném případě může dojít k negativním ohlasům na reklamu a vaše snaha se mine účinkem.

Až se budete při vaší příští reklamní kampani rozhodovat, jaký způsob prezentace zvolíte, snad bude vaše cesta k proklikům a novým zákazníkům zase o něco jednodušší.

 

 



Partneři

Copyright © 2017. Všechna práva vyhrazena. Vytvořil Tomáš Hlad.
MENU