Mladí pijí nealko. Startup z Gymnázia Čajkovského si chce podmanit trh s „živými“ nápoji
Zájem o zdravé stravování a nedostatečná nabídka produktů na trhu jim vnukla myšlenku na vlastní podnikání. Proto studenti Gymnázia Čajkovského v rámci projektu KA5: Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě, realizovaného Krajským centrem podpory podnikavosti (KCPP) s podporou Olomouckého kraje a MVŠO, přicházejí s vlastní značkou Evita Ferment, kterou chtějí oslovit především mladé a nabídnout alternativu nejen do školního stravování.
Prvotní myšlenka na tvorbu fermentovaných nápojů přišla již na počátku pandemie, nicméně nápad jsme rozvinuli až v rámci soutěže. Nyní studenti doufají, že se jim i s podporou Moravské vysoké školy Olomouc podaří startup rozjet. „Baví nás proces fermentace, chtěli bychom rozšířit sortiment nejen o nápoje, ale i další produkty jako jsou kvašené chilli omáčky. Rádi bychom viděli naše produkty v pultech supermarketů i v nabídce restaurací,“ zmiňuje Šimon Rousek, jeden ze čtyř tvůrců startupu.
![](https://www.mvso.cz/files/responsive/360/0/img-5171.jpeg 360w,https://www.mvso.cz/files/responsive/640/0/img-5171.jpeg 640w,https://www.mvso.cz/files/responsive/980/0/img-5171.jpeg 980w,https://www.mvso.cz/files/responsive/1280/0/img-5171.jpeg 1280w,https://www.mvso.cz/files/responsive/1920/0/img-5171.jpeg 1920w,https://www.mvso.cz/files/responsive/2600/0/img-5171.jpeg 2048w)
Praktická zkušenost je pro studenty klíčová
„Oproti běžnému studiu na střední škole si díky tomuto projektu mohou studenti vyzkoušet něco prakticky a mají možnost dělat to, v čem vidí smysl. Studenti tak byli nadšení, že je to naprostá změna oproti rutinní výuce,“ zmiňuje supervizor Michal Brumar z Gymnázia Čajkovského a zároveň dodává, že jeho snahou bylo ukázat smysl projektu třeba pro případ, kdy se nedostanou na vysokou školu a budou moci pokračovat v realizaci svého podnikatelského záměru.
„Vítězný tým dokázal svůj podnikatelský záměr komplexně zpracovat a je uchopitelný pro reálné prostředí. Baví mě na tom i originalita, která je plně akceptovatelná v konkurenčním prostředí a nabízí kontinuální potenciál rozvoje. A hlavně měla prezentace jiskru, díky níž by potenciální investory zaujala,“ komentuje obchodně-ekonomický ředitel Moravské vysoké školy Olomouc Štefan Kolumber.
Pojízdná kavárna nebo portál pro uchazeče o studium na vysoké škole
Startupová soutěž Ignition však nebyla pouze o Evita Ferment – se zajímavými projekty se do finále probojovali i studenti Hotelové školy Jeseník, Obchodní akademie Jeseník, Slovanského Gymnázia, Gymnázia Hranice, Obchodní akademie Olomouc či Gymnázia Šumperk.
Porotu soutěže tak zaujal mimo jiné i projekt UNI CO. Ten přišel s unikátním řešením na tvorbu platformy provázející uchazeče o studium procesem výběru vysoké školy. Pozornost si získal i byznysový plán psího hotelu, který reagoval na malou nabídku služeb v Olomouckém kraji. Pozadu nezůstal ani nápad na pojízdnou kavárnu Coffe Truck, pod který se podepsali studenti Obchodní akademie Jeseník.
![](https://www.mvso.cz/files/responsive/360/0/img-5203.jpeg 360w,https://www.mvso.cz/files/responsive/640/0/img-5203.jpeg 640w,https://www.mvso.cz/files/responsive/980/0/img-5203.jpeg 980w,https://www.mvso.cz/files/responsive/1280/0/img-5203.jpeg 1280w,https://www.mvso.cz/files/responsive/1920/0/img-5203.jpeg 1920w,https://www.mvso.cz/files/responsive/2600/0/img-5203.jpeg 2048w)
–
Akční plán aktivit – KA 05 - Krajské centrum podpory podnikavosti
Konference