Stop plastovým obalům. Soutěž HOW TO START-UP zná vítěze.

Stop plastovým obalům. Středoškolská podnikatelská soutěž zná vítěze.

Více než 200 studentů středních škol z celého regionu, 4 inovativní podnikatelské záměry a 21 workshopů. Přesně to byla akce HOW TO START-UP.

Ve středu 5. 6. proběhl na Moravské vysoké škole Olomouc projektový den pro studenty středních škol. Více než dvě stovky účastníků se mohly zapojit do připravených workshopů a her zaměřených na rozvoj manažerských dovedností, komunikace či týmové spolupráce.

Hra CashFlow skvěle simuluje reálný svět z pohledu toku peněz a u hráčů rozvíjí finanční gramotnost

Účastníci se mohli podívat i do multimediálního centra BEA channel. Zájemci o informační technologie si vyzkoušeli práci s chytrou zásuvkou Hexade SmartPlug a navštívili sídlo společnosti TESCO SW.  Ta je největší IT firmou v Olomouckém kraji. Jak správně investovat nebo spravovat své finance si mohli studenti vyzkoušet prostřednictvím hry CashFlow. Touto aktivitou je provázel Tomáš Zdražil, bývalý student MVŠO a organizátor unikátní podnikatelské konference Cashflow summer.

Studenti na workshopu pořádaném IT firmou TESCO SW

Hlavní součástí akce byla podnikatelská soutěž zaměřená na regionální udržitelnosti. „Téma jsme zvolili především z toho důvodu, že problematika ekologie a mrhání přírodními zdroji je poměrně žhavé téma, ke kterému mají dnešní středoškoláci poměrně blízko. Připadalo nám zajímavé dát studentům možnost přijít s novými neotřelými nápady na zlepšení kvality života v regionu“, zmiňuje Vladimíra Sedláčková, náměstkyně ředitele MVŠO.

V nabité konkurenci se představily nápady na ekofestival, ekologické obaly, rozložitelné květináče nebo hydroponickou farmu do bytu.

Mezi projekty zaujal porotu nejvíce nápad studentů Slovanského gymnázia Olomouc. Jejich podnikatelský záměr na zpracování listů kukuřice do podoby obalových materiálů nabídl odpověď na současný problém s nadprodukcí plastových výrobků. Zároveň přednesli řešení, jak efektivně využít část rostliny, která často končí bez dalšího užitku jako odpadní materiál.

Studenti v průběhu tvorby marketingového mixu svého produktu

„Všechny projekty byly velice dobře připravené a studenti během dne odvedli skvělou práci. Každý tým vynikal v něčem jiném. U některých jsme viděli skvělé prezentační schopnosti, u jiných jsme ocenili vynikající rešerše nebo nekonvenční přístup k tématu“, zmiňuje Karla Vlasáková, členka poroty a čerstvá absolventka MVŠO, která se jako event manažerka podílela na řadě velkých kulturních akcí zahrnujících koncerty skupin Chinaski, Mandrage nebo Limetall.

„Díky skvělým nápadům i promyšlenosti výsledných projektů jsme se rozhodli soutěž v příštím roce zopakovat. Je škoda, že podobné nápady končí pouze ve formě prezentace. Pokud se vítězové příštího ročníku rozhodnou svůj projekt realizovat, získají vedle studentského stipendia na jeden semestr a dalších cen, které si odnášeli letošní vítězové, i naši plnou podporu a možnost konzultací a vedení,“ uzavírá Vladimíra Sedláčková.



Partneři

Copyright © 2017. Všechna práva vyhrazena. Vytvořil Tomáš Hlad.
MENU